Mariusz Kotowski, choreograf i reżyser żyjący na stałe w USA stworzył najpierw film, a później książkę o jednej z największych postaci w historii kina – Poli Negri.
Urodzona jako Apolonia Chałupiec, w miasteczku Lipno, w centralnej Polsce, ukończyła szkołę baletową przy Teatrze Wielkim w Warszawie. Karierę rozpoczynała w Berlinie u słynnego reżysera Maxa Reinhardta, a potem zadebiutowała na ekranie filmowym, stając się czołową aktorką Ernsta Lubitscha, u którego stworzyła kreacje w obrazach takich jak: „Oczy mumii Ma”, „Carmen”, „Madame Dubarry”, „Sumurum”, „Dzika kotka”.
Była ulubienicą milionów ludzi na całym świecie. Stworzyła typ modnej w owych czasach „femme fatale”, kobiety zmysłowej, opętanej emocjami. Jako wielka gwiazda wyjechała wraz z Lubitschem do Hollywood, aby stworzyć kolejne kreacje w produkowanych specjalnie z myślą o niej filmach. Była gwiazda kina niemego, podbijała swymi rolami nie tylko publiczność, ale także serca gwiazdorów Hollywood: romansowała z Charliem Chaplinem, jej kochankiem i narzeczonym był „boski” Rudolf Valentino, adorował ją genialny fizyk Albert Einstein. Otaczała się luksusem i zbytkiem. Potrafiła jak nikt inny śpiewać swoim wibrującym głosem o zazdrości, rozstaniu i ludzkim losie.
Mariusz Kotowski – choreograf i reżyser pracujący w USA. Po ukończeniu WSP w Olsztynie studiował w Londynie, gdzie zdobył tytuł profesora w tańcach w Królewskim Towarzystwie Tanecznym „IMPIRIAL”. Pracował w renomowanej szkole tańca “Dance Sport” w Nowym Jorku na Brodwayu. Ukończył studia na wydziale reżyserii w New York Uniwersity. Jego debiutem reżyserskim był film o Poli Negri pt. „Życie jest snem w kinie” (premiera 2006 r. na Polskim Festiwalu Filmowym w Los Angeles). Premiera nowojorska odbyła się w prestiżowym Muzeum Sztuki Nowoczesnej przy Piatej Alei. Film zdobył wiele nagród na festiwalach filmowych w USA. Mariusz Kotowski zrealizował dwa filmy fabularne: „Esther’s Diary” i „Deeper and Deeper”. Jest właścicielem studia filmowego Bright Shining City Production w Austin w Teksasie i w Los Angeles w Kalifornii.
Spis treści
Rozdział 1.
Wstęp Wczesne lata w Polsce
Rozdział 2. Przeprowadzka do Berlina
Z Lubitschem w Niemczech
Rozdział 3. Powojenny Berlin
Szwajcaria – Paryż – Nowy Jork
Rozdział 4. Przyjazd do Hollywood
Paramount Pictures – 1922 rok
Rozdział 5. Zaręczyny z Chaplinem
Rozdział 6. Gloria Swanson
Filmy Paramountu
Rozdział 7 „Caryca”
Rozdział 8. Stawanie się gwiazdą
„Bezwstydna kobieta”
Rozdział 9. Rudolf Valentino
Rozdział 10. Paramount 1927 rok
Małżeństwo z księciem
Rozdział 11. Praca w Europie
Pierwszy film dźwiękowy
Rozdział 12. Powrót do UFA
Rozdział 13. Ucieczka z Niemiec
Życie z milionerką z Teksasu
Rozdział 14. „Bulwar Zachodzącego Słońca”
Wyjazd z Hollywood
„Księżycowe prządki”
Ostatnie dni
Zakończenie
Varia
Filmografia Poli Negri
Wybrane pozycje bibliograficzne
Indeks
Informujemy, że wykorzystujemy pliki cookie oraz inne technologie, aby nasza witryna internetowa pozostała niezawodna i bezpieczna oraz by mierzyć jej skuteczność.
Dalsze korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookie w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies. Przeczytaj Politykę prywatności, aby dowiedzieć się więcej o plikach cookies i zarządzaniu ich ustawieniami.
Niezbędne
Zawsze aktywne
Niezbędne pliki cookie są wymagane do włączenia podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji w zakresie zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Analityczne
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje na temat wskaźników, takich jak liczba odwiedzających, źródło ruchu itp.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Funkcjonalne
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w wykonywaniu niektórych funkcji, takich jak udostępnianie treści witryny na platformach społecznościowych.