Strona główna / Popularnonaukowe / Teoria szpanu. Seks, ewolucja i zachowania klienta

Inne książki z tej kategorii

Fale grawitacyjne. Nowa era astrofizyki

Nathalie Deruelle, Jean-Pierre Lasota
Cena detaliczna: 39,99 zł

Śmierć przy myciu zębów. Chemia dla zabieganych

Mai Thi Nguyen-Kim
Cena detaliczna: 36,00 zł

Ludzkie oblicze zwierząt

Vitus B. Dröscher
Cena detaliczna: 39,99 zł
Teoria szpanu. Seks, ewolucja i zachowania klienta

Kategoria: Popularnonaukowe
ISBN: 978-83-7648-381-8
Tytuł oryginału: Spent. Sex, Evolution and Consumer Behaviour
Data wydania: 22.04.2010
Format: 142mm x 202mm
Liczba stron: 384
Cena detaliczna: 39,90 zł
nakład wyczerpany
czytaj fragmentOprawa: miękka
Tłumaczenie: Bartłomiej Reszuta
Czym właściwie jest kapitalizm konsumpcyjny? Konsumpcjonizm trudno opisać; jest jak ocean, a my – jak unoszący się w nim plankton. Zdrowy rozsądek podpowiada nam, że kupujemy rzeczy, aby cieszyć się z ich posiadania, badania dowodzą jednak, że przyjemność związana z nabyciem nowej rzeczy nie trwa długo. Dlaczego w takim razie biegniemy dalej w kołowrocie konsumpcji – pracując, kupując, nakręcając aspiracje?

Odpowiedź daje nam biologia. Środowiskiem naszych przodków były małe grupy społeczne, w których dobry wygląd i wysoki status pomagały nie tylko przetrwać, lecz także zdobyć partnera i wychować dzieci. Świadczy to o tym, jak bardzo nieadekwatne jest słowo „materializm” w odniesieniu do konsumpcji. Dziś stroimy się w dobra materialne i usługowe bardziej po to, by zrobić wrażenie na innych ludziach, niż po to, by cieszyć się kęsem świeżo upolowanej materii. Wiele produktów jest przede wszystkim sygnałami, a dopiero potem materialnymi przedmiotami. Nasze mózgi wykształciły się, by dążyć do podstawowego społecznego celu: wyglądać dobrze w oczach innych. Nabywanie robiących duże wrażenie produktów w gospodarce pieniężnej jest jednym z najnowszych sposobów realizacji tego celu.


Geoffrey Miller (ur. 1965) - amerykański psycholog ewolucyjny, profesor Uniwersytetu w Nowym Meksyku, m.in. autor książek "Umysł w zalotach. Jak wybory seksualne kształtowały naturę człowieka" (wyd. Rebis 2004) oraz "Mating Intelligence: Sex, Relationships, and the Mind's Reproductive System".


Spis treści

1. Darwin w galerii handlowej
2. Geniusz marketingu
3. Dlaczego marketing jest tak ważny w kulturze
4. Stymulacja umysłu
5. Podstawowe złudzenie konsumeryzmu
6. Atrakcyjność na pokaz
7. Ostentacyjna rozrzutność, precyzja i rozpoznawalność
8. Branding ciał i marketing umysłów
9. Sześcioczynnikowy model osobowości
10. Cechy eksponowane przez konsumentów i ignorowane przez marketingowców
11. Inteligencja ogólna
12. Otwartość
13. Sumienność
14. Ugodowość
15. Dusza centryfugalna
16. Wola autoprezentacji
17. Zalegalizować wolność
Ćwiczenia dla Czytelników
Polecane książki i filmy
Podziękowania
Indeks

wersja do druku