Strona główna / Literatura światowa / Córka ladacznicy

Inne książki z tej serii

Zapamiętane w ciele

Shauna Singh Baldwin
Cena detaliczna: 39,00 zł

Dni niepoliczone

Robert Goddard
Cena detaliczna: 36,00 zł

Ziemskie radości

Philippa Gregory
Cena detaliczna: 48,00 zł

Inne książki z tej kategorii

Saga rodu Forsyte'ów. Tom 3. Przebudzenie. Do wynajęcia

John Galsworthy
Cena detaliczna: 42,00 zł

Płatki na wietrze

Virginia C. Andrews
Cena detaliczna: 39,99 zł

Siedem niedoskonałych reguł Elviry Carr

Frances Maynard
Cena detaliczna: 39,99 zł
Córka ladacznicy

Kategoria: Literatura światowa
ISBN: 83-7337-714-X
Tytuł oryginału: The worst child and other stories
Data wydania: 22.06.2004
Format: 142mm x 202mm
Liczba stron: 176
Cena detaliczna: 29,00 zł
nakład wyczerpany
czytaj fragmentSeria: Biblioteczka Interesującej Prozy
Oprawa: twarda
Tłumaczenie: Katarzyna Bogucka-Krenz
W „Córce ladacznicy i innych opowiadaniach” Russo opisuje swoich bohaterów ciepło i z poczuciem humoru, ukazując ich losy i dusze poprzez nieraz dramatyczne, a zawsze wzruszająco prawdziwe perypetie życiowe. Zmęczony życiem filmowiec z Hollywood odkrywa w sobie wygasłą namiętność, z której nie zdawał sobie sprawy, dopóki nie było za późno. Nad wiek rozwinięty piątoklasista, miłośnik baseballu, obserwuje uważnie, i jak na jego wiek, niezwykle wnikliwie i dojrzale, świat ludzi dorosłych przez pryzmat kryzysu małżeńskiego swoich rodziców. Inny chłopiec, zmuszony do podjęcia długiej podróży przez cały kontynent ze zbuntowaną i nieodpowiedzialną matką, po latach odkrywa, jaki wpływ doświadczenie to wywarło na całe jego życie. Starsze małżeństwo wykorzystuje dawno odkładany urlop na wyspie, by zweryfikować siłę - i słabości - swojego związku. W opowiadaniu tytułowym wreszcie, stara zakonnica stawia profesora literatury i pisarza przed faktem dokonanym, pojawiając się na jego warsztatach pisarskich, by w ramach zajęć spisać i podzielić się swoją niezwykłą i niewiarygodnie gorzką historią życia.

Rysując mistrzowskimi pociągnięciami kolekcję portretów, w swoich opowiadaniach Russo daje przykład pisarstwa w wielkim stylu, w którym czuje się - jak pisał recenzent „The New Yorkera” - mocne bicie znużonego serca. Z łatwością i wyczuciem stylu i charakteru odnajduje właściwy ton dla każdej postaci, z najwyższą maestrią ukazując nam tajemnice ludzkiej egzystencji.

wersja do druku